2012/06/05

Diablo 3 druhé dojmy z plné verze

Už mám odehráno přes 75 hodin čistého času. Zkusil jsem i další postavy. Nejdále jsem se dostal s Wizardem level 56 act 2 obtížnost hell. Diablo 3 je chytlavá hra a je těžké se od ní odtrhnout. Pokud máte zkoušky tak raději vydržte a odolejte pokušení, protože jakmile začnete už jen tak neskončíte.

Diablo 3 hlavní nabídka po přihlášení - Act 4 pozadí
Vyšší obtížnost
Na vyšší obtížnosti začíná dost přituhovat. Mobové jsou vybaveni nebezpečnými schopnostmi, které mohou hrdinu zabít během chvilky. Pokud jsem hovořil o schopnostech, které brání v úniku, pak na vyšší obtížnosti k nim přibývají nebezpečné útočné schopnosti. Arcane tower kouzlí pomalu rotující paprsky, které mají velké poškození. Ohnivá aura, která zanechává stopu lávy za nepřáteli a navíc ještě vybouchnou po smrti. Jedová aura, zmrazovací bomby a ohnivé granáty jsou také nepříjemné. K tomu všemu obvykle v kombinaci s již zmíněnými schopnostmi s normální obtížnosti jako teleportace, zdi a vortex. Plus ještě nepříjemnými obranými schopnostmi jako štít (zelené silové pole), které dělá nepřátele nezranitelné pokud je aktivní. Na obtížnost hell jsou hodně nepříjemné kombinace a schopnosti nepřátel mají výrazně vyšší poškození. Pokud s Wizardem stojíte v ohni tak vydržíte asi tak 2 - 3 sekundy s 10k života. Občas narazíte na kombinaci schopností a prostředí (úzké uličky, malé podzemí, mob hned u vstupu), že zemřete hodně krát (10 - 30) než moba udoláte. Obzvláště frustrující může být i fakt, že na obtížnost hell a vyšší obranné schopnosti Wizarda nejsou dost účinné, aby ho dokázali ochránit. Například výbušní sebevražední skřeti dokáží zabít Wizarda i s aktivním diamod skinem jednou ranou.

Demon Hunter a mini-boss Skelton King (Král kostlivců)
Itemy a DPS
Na vyšší obtížnosti lze nalézt nové variace předmětů s lepšími vlastnostmi, ale lepší předměty na nightmare nepadají častěji než na normal. Důležité je si uvědomit, že existuje tzv. Naphalem bonus, ale ten funguje až po dosažení levelu 60. Což jsem zatím nedosáhl a bude to ještě trvat tak nějakých 20 hodin hraní.
DPS stoupá exponenciálně a záleží na tom jakou zbraň získáte a nebo spíš většinou koupíte v AH. Nejlepší věci získáváte, když jste úspěšní v zabíjení mobů. S mým Deamon Huntrem, protože je mnohem silnější v boji, jsem nasbíral daleko více kousků než s Wizardem a dokonce už i jeden legendary item. Může to být i tím, že první postava s kterou hrajete prošlapává cestu dalším vašim postavám a může dávat kvalitní předměty do truhly, která je sdílená stejně tak jako všechno ostatní. Ano, byl jsem překvapen, ale je tomu tak zlato, řemeslníci to všechno je sdílené mezi všemi postavami
Zpátky k DPS, často se lidé ptají kolik DPS by asi tak měli mít. V prvním aktu začínáte pozvolna a DPS  patrně nepřesáhne 100. První obtížnost jsem dohrál s Wizardem DPS 400 (málo, protože jsem ještě nepobral triky jak navýšit DPS) a s Deamon Hunterem DPS 700. Na nightmare jsem v prvním actu rychle musel navýšit DPS pro Wizarda a podařilo se mi ho s ztrojnásobit na cca 1200 DPS. Na hell někdo doporučoval minimum 2300 (2,3k). Já jsem měl s Wizardem 2,5k a teď v druhém aktu s slušnou zbraní koupenou na AH mám 5,4k. Na obtížnost inferno, kam jsem se ještě sice nedostal, by jste se měli pohybovat v řádech deseti-tisíců DPS. Nejlepší zbraně v AH mají kolem 1200DPS, ale takové můžete najít až na infernu. Na hell jsem našel zbraně do 270 - 300 DPS.

Monk
Crafting a kameny
Crafting nikdo nedoporučuje a Blizzard se nechal slyšet, že v některém z následujících patchů se pokusí crafting upravit. Stejně tak kameny, které jsou dost drahé na vyšší obtížnosti. Ale použití kamenů není omezeno levelem a proto rozhodně investujte do vylepšování kamenů.
Překvapilo mě, když řemeslníci začali chtít další suroviny. Jejichž výskyt je záměrně omezen na obtížnost. Nejprve jsou to listy papíru jeden typ pro šperkaře a druhý pro kováře. Lze je nalézt na obtížnosti Nightmare a vyšší. Pak jsou to knihy, které lze najít na obtížnosti Hell a vyšší, atd. Tyto suroviny potřebujete jak k levelování řemeslníků tak pro samotnou výrobu ve stanoveném množství odvislém od typu předmětu/kamene.

Schopnosti
Nemůžu si pomoct, ale zejména u Wizarda jsem neustále měnil schopnosti. Chvílemi jsem měl dokonce dojem, že se hra po určité době adaptuje na zvolenou sadu skillů. Mnoho skillů, které jsem považoval za dobré jsem musel zavrhnout na vyšších obtížnostech, protože byly neúčinné. Přestože používání skillů v kategoriích dle Blizzardu ze začátku vypadá jako totální blbost, na vyšších obtížnostech už to taková blbost není. Mezi levelem 40 - 50 už levelovaní ztrácí svoje kouzlo, protože většinou se podíváte na nové odemčené runy, a protože jsou téměř vždy horší než co máte tak prostě pokračujete dál.

Deamon Hunter 43 - Act 3 Nightmare
Porovnání postav
Postava Wizarda je ze všech nejkřehčí. To se projeví zejména na vyšších obtížnostech až do stavu, kdy bez ochranných kouzel stačí jeden zásah. Musíte dobře časovat použití obraných kouzel, protože bez obranného kouzla nemáte šanci přežít. Myslím si že postava Wizarda je ze všech nejhorší, protože je nejkřehčí a to zejména v soubojích s moby na vyšších obtížnostech. Paradoxně hlavní bosse Wizard zvládá dobře, také díky tomu, že většina není tolik pohyblivých a díky silným útokům na dálku.

Jak jsem, řekl nejhorší Boss je Belial na konci druhého aktu a zatím si stojím. Je to protože souboj s ním je rozdělen do tří fází. V poslední fázi stačí na smrt zásah jedním výbuchem.

Deamon Hunter je opakem Wizarda. Zatímco moby dává většinou bez problémů jednoho za druhým s hlavním Bossem jsem měl větší problémy. Jeho výhodou jsou skvělé schopnosti pro kitting a uhýbání nepřátelským střelám. Z útočných pak schopnost ničit hordy nepřátel pomocí explozivních střel.

Monk je zábavná postava, ale Deamon Hunter mně připadá silnější. Zatím jsem teprve v actu 2 s Monkem. Monk mně připadá jako takový střed. Je to velmi dobrá postava do party, díky jeho mantrám, které mají působnost na všechny v dosahu.

Barbar je prý nejlehčí, dle některých hráčů. Já jsem zatím hrál jenom chvilku (lvl 10) s Barbarem a jako nevýhoda mě přišlo, že jeho Fury je nulové a mimo boj klesá. Stejně tak, když uděláte level up, tak se vyprázdní.

Witch Doctor je nejpodivnější postava a jako jediné ji stoupá velikost energie pro kouzlení s levelem. Jenom jsem ho tak letmo zkusil, a proto nemůžu hodnotit, ale z počátku mě připadal slabší než Wizard. Na druhou stranu jeho schopnost vyvolávat armády potvor může být velkou výhodou na vyšších obtížnostech, kde je důležité pro tento typ třídy nepouštět si nepřátele moc k tělu.

Monk - Act 2 normal
Je Diablo 3 dobrá hra?
Pokud hledáte hru, která vás pohltí a nebudete se moct od ní snadno odtrhnout, pak ano. Je to celkem zábavné. Musím ocenit postupné otvírání různých questů. Tuhle jsem hrál na Hell a narazil jsem hned na dva eventy, které na nižších obtížnostech nejsou. Náhodné generování probíhá vždy při každém spuštění hry, ale celková variabilita map vypadá nižší díky větším a početnějším opakujícím se kusům. Je to hodně vidět, když už hrajete po několikáté.  Samotná hra je dost těžká, ale je to víceméně dané množstvím omezení aplikovaných na postavy a většinu času prakticky zápasíte s omezeními než s nepřáteli.
Pokud očekáváte důstojného nástupce slavné série, pak ne. Diablo 3 není důstojným nástupcem. Nemá atmosféru jako Diablo 1 - lepší styl a hudba. Není komplexní jako Diablo 2. A hlavně postrádá offline hru. Pokud si chcete zahrát a servery mají výpadek tak máte smolíka. Můžete mít super spolehlivý ultra nadupaný stroj a připojení a je vám to k ničemu. Navíc single-player lag prostě degraduje celou hru a grafika hry je slabá, aby to šlo hrát i na kalkulačce. Plus pay to win - nejlepší věci získáte za na farměné nebo nakoupené zlato. Můžete být king jen za příslušný peníz, protože veškerá síla postavy stojí a padá s výbavou postavy.
Oceňuji obrovské úsilí umělců. Pokud se podíváte na art postav a veškerého grafična, ale pak to srovnáte jak to vypadá ve hře, je to bohužel obrovský rozdíl na dnešní poměry. Holt 3-6 roků starý in-house engine je znát.

Možná ještě napíši další dojmy po dohrání hry na inferno.

Žádné komentáře: