Diablo 3 vyvíjel Blizzard šest roků a za celou dobu několikrát začal od píky, a nebo předělal celý systém. V Diablu 3 se pokouší o posun stylu hry, od kterého si Blizzard slibuje lepší požitek ze hry pro hráče. Ve smyslu, že každý herní element by měl hru obohacovat a nebýt jenom do počtu. Je to myšlenka hezká a snaha inovovat se cení, ale na druhou stranu příznivci starších dílů sledovali celý vývoj s obavami a mnoho věcí ve hře se jim a mně ne zrovna líbí.
Diablo 1 - válečník v 3. prostředí |
Torchlight - prakticky jediný skutečně konkurence schopný klon Diabla |
Diablo 2, přineslo mimo jiné stromy dovedností, které v Diablu 1 nebyly. Tento systém byl adoptován prakticky do všech ostatních her, které si nárokovali přídomek akční a RPG. Všechny postavy v Diablu 1 mohli používat stejná kouzla, ale válečník neměl vlastnosti, aby je mohl upotřebit. Skvělým prvkem byli knihy kouzel, které byly nezávislé na úrovni postavy, pouze omezené hodnotou magie postavy. V Diablu 2 jste měli tyto schopnosti i pro postavy využívající magii omezeny úrovní a tudíž jste nemohli nikdy získat tak širokou škálu dovedností.
Diablo 2 - Barbar |
Největšími chybami Diabla 2 je podle mého názoru přílišná délka celé hry. Někde zhruba v polovině hry je Diablo 2 už nudné a opakující se. Druhou chybou je nepoměr a propastný rozdíl mezi obtížností Nightmare a Hell. Zatímco na Nightmare lze zabíjet nepřátele pouhým pohledem tak na Hell se situace zcela obrací a postava, která nemá problém zabít kohokoliv na Nightmare jednou ranou je zcela bezmocná proti vetší skupince obyčejných zombie hned v prvním levelu.
Dalším frustrujícím aspektem Diabla 2 jsou atributy, jejichž přidávání se téměř neprojevovalo na postavě. Zatím co v Diablu 1 jsem měl pocit v boji, že moje postava je po každém novém levelu o něco lepší. V Diablu 2 jsem měl přesně opačný.
Ale abych nebyl jenom kritický, Diablo 2 přineslo také několik pozitivních změn. Především lepší grafiku a větší vliv předmětů na vzhled postavy. Systém charmů, byl docela dobrý, až na to, že jste zaplácali inventář. Jednoznačně pozitivními změnami bylo oddělení peněz od inventáře, truhla pro odkládání věcí a více rozličných postav s velmi odlišnými schopnostmi.
Diablo 3 - gameplay demo - Shaman |
Na druhou stranu mě děsí opuštění atributů, používání všech schopností tj. pokud to dobře chápu, že si hráč nevolí, které skilly se odemknou, ale postupně se odemykají všechny, ale může aktuálně používat v boji jen několik, které si nastaví. V neposlední řadě pak garance, že po dohrání Diabla 3 na Hell postava dosáhne maximálního levelu. A pak překopání Diabla do podoby MMO se single playerem, kde musíte být neustále připojení a vše se ukládá na servery.
Diablo 3 - female Wizard |
Pokud jste si před-objednali digitálně, tak se budu těšit, až společně shodíme 15.5. po půlnoci EU servery Blizzardu. :-D
Aktualizováno: Dojmy ze hry po dohrání na normal zde
Žádné komentáře:
Okomentovat